ÅRSPLANER BARNEHAGEÅRET 2023-2024

Spiren barnehages årsplan for barnehageåret 2023-2024

Årsplanen inneholder en oversikt over hvordan vår barnehage skal jobbe det kommende året. Den er et arbeidsdokument for personalet, og skal vise hvordan vi arbeider med omsorg, lek, danning og læring. Årsplanen skal også tydeliggjøre progresjon og synliggjøre hvordan vi vurderer vårt pedagogiske arbeid. Temaene i periodene gjennom året jobbes ulikt med i barnegruppene. Barna vil få nye utfordringer i de ulike periodene som vil gi utvikling av kunnskap og ferdigheter.

Den skal også være et utgangspunkt for foreldrenes mulighet til å kunne påvirke innholdet i barnehagen, grunnlag for kommunens tilsyn og informasjon om barnehagens pedagogiske arbeid til eier, politikere, kommune, samarbeidspartnere og andre interesserte.

Årsplanen danner også utgangspunkt for pedagogiske planer og evaluering av periodene. Vurdering av det pedagogiske arbeid skjer blant annet gjennom bruk av evalueringer i personalgruppen, samtaler med barna, pedagogisk dokumentasjon, diskusjoner av praksis i ulike møter og evalueringer i Samarbeidsutvalget (SU).

ÅRSPLAN - SPIREN BARNEHAGE:

Årsplan - Spiren barnehage 2023-2024

PROGRESJONSPLAN - SPIREN BARNEHAGE:

Progresjonsplan_Fagområder 2023-2024

ÅRSPLAN - SPIREN ÅPEN BARNEHAGE:

Årsplan - Spiren Åpen barnehage 2023-2024

HALVÅRSPLAN - HØSTEN 2023 - SPIREN ÅPEN BARNEHAGE:

Halvårsplan Spiren åpen bhg - høsten 2023

Årsplanene og progresjonsplanen er godkjent av Samarbeidsutvalget i møte 18.09.2023.